Kørekort til Taxa på Frederiksberg

Hvis du skal have kørekortet til taxa (erhvervsmæssig personbefordring) så skal du være fyldt 21 år, og have kørekortet til alm. bil (kat. B) inden du starter.

Du skal udfylde en ansøgning om kørekort til erhvervskørsel, og der skal også bruges en lægeattest fra din egen læge hvor der skal medbringes 1 stk. pasfoto(ansøgningsblanket får du på køreskolen eller hos borgerservice).

Kørekort til Taxa på Frederiksberg – Teoriprøven

Til erhvervskortet er det samme prøve, som benyttes til almindelig bil og består af 25 spørgsmål hvor du højst må have 3 fejl.

Information om køreprøven, ved kørekort til Taxa på Frederiksberg

Den tager ca. 1 time. prøven starter med en udvidet kontrol af køretøjets udstyr, herefter vil der blive stillet spørgsmål om Bekendtgørelsen om taxakørsel/ og særlig krav til taxaer.

Derudover skal du sætte dig godt ind i kørsels- og takst-reglementet i den kommune, hvor du skal aflægge den praktiske prøve til kørekort til taxa – det vil der også blive spurgt til.

Derefter vil du blive bedt om at køre til to adresser af den sagkyndig, hvor du så skal køre ad den korteste og hurtigste vej. Man har lov til at kigge i krakskort.

Kørekort til Taxa på Frederiksberg – Priser

Ubegrænset teoriundervisning til du bestå2.999,-
2 kørelektioner af 45 min900,-
Køreprøve (inklusive 45 min kørsel)1.400,-
Total pris:5.299,-

Bemærk der skal betales kr. 1400,- kr. for erhvervsmæssige køreprøve.

Andre priser hos Scandia Trafikskole

Prøvegebyrkr. 1.170,-
Køreprøvekr. 1400,-
Ekstra lektionerkr. 450,- pr. lektion
undervisningsmateriale

Alt undervisning materiale stilles gratis til rådighed af Scandia Trafikskole.

Du betaler et depositum ved udlevering og modtager altid hele depositummet tilbage ved aflevering efter endt brug.

Bøgerkr. 150,-
Online Teorikr. 499,-

Har du spørgsmål til dit kørekort til taxa på Frederiksberg? Så er du altid velkommen til at kontakte os!

Kontakt os i dag